عملیات ترمیم شکستگی خطوط GRP پتروشیمی مبین

سفیر سلامت: عملیات ترمیم خطوط GRP انتقال آب دریا از آبگیر شرکت پتروشیمی مبین توسط تیم‌های تعمیراتی این مجموعه در حال انجام است.
عملیات ترمیم شکستگی خطوط GRP پتروشیمی مبین
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی سفیر سلامت: به دنبال شکستگی ایجاد شده در خطوط GRP انتقال آب دریا از آبگیر شرکت پتروشیمی مبین به  پتروشیمی‌های پارس، زاگرس و آریاساسول، تیم‌های تعمیراتی پتروشیمی مبین در اقدامی کم‌نظیر در چهار جبهه مختلف کاری، اقدام به عملیات  ترمیم شکستگی‌ها کردند.

این لوله‌ها که در سایزهای بسیار بالایی با قطرهای ۱۸۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ میلی‌متر، از زمان احداث  آبگیر مبین به‌کار گذاشته شده بودند، قبلاً نیز دچار شکستگی‌های ضعیف‌تر شده بودند اما این برای نخستین‌بار در طول فعالیت شرکت پتروشیمی مبین بود که هر سه خط‌لوله به فاصله کوتاهی از یکدیگر با چنین مشکلی حادی مواجه شدند. همین امر کار ترمیم آنها را به‌شدت سخت و طاقت‌فرسا کرده است. گفتنی است در اثنای تعمیر این خطوط لوله، ازخطوط آب دریای شرکت پتروشیمی برزویه نیز بازدید به عمل آمد که یک مورد شکستگی جزئی روی خط مذکور نیز تشخیص داده شد. بر همین اساس، تمامی عوامل اجرائی، خدماتی، تدارکاتیو HSE شرکت پتروشیمی مبین با تلاشی مثال زدنی، کار تعمیر خطوط را باوجود دشواری‌ها و خطرات احتمالی آغاز کرده‌اند.
 

سی2

دیگران چه می خوانند:


براین اساس خط آریاساسول به فاصله سه روز تعمیر و در سرویس قرار گرفت و در عین حال کار روی سه خط دیگر با شدت هر چه تمام‌تر ادامه داشته و در مراحل پایانی قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود ظرف دو تا سه روز  آینده، این خطوط نیز در سرویس قرار بگیرند.

منبع:شمانیوز

 

عملیات ترمیم شکستگی خطوط GRP پتروشیمی مبین

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟